شباب الثانوي
عزيزنا الزائر يشرفنا ان تقوم بالتسجيل فى منتديات شباب الثانوي
شباب الثانوي
عزيزنا الزائر يشرفنا ان تقوم بالتسجيل فى منتديات شباب الثانوي
شباب الثانوي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

شباب الثانوي

تحياتي : محمـــــــــــــــــد عزيــــــــــــز

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
تعلن ادارة المنتدى انة عند عدم اتباع التعليمات الخاصة بالمواضيع سيتم حذف الموضوع مهما كانت اهميتة ولزيارة التعليمات الخاصة بالمواضيع على الرابط التالى : https://shababsec.yoo7.com/montada-f13/
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
sniper
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Bar_rightالحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Barالحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ I_vote_lcap 
ĶãŽãŇσVặ
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Bar_rightالحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Barالحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ I_vote_lcap 
الماجيك الكحكى
ESLAM MAGDY
ReMeMBeR Me
____((elmasry))____
القبطان
نأسف على الازعاج
ELMALAK ELMASRY
@$وداع &ورحيل $@
المواضيع الأخيرة
» رشح مين هياخد الدوري بس بصراحه
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالأحد سبتمبر 11, 2011 8:39 pm من طرف بندر العريفي

» eثورة 25يناير
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالأربعاء يونيو 29, 2011 8:48 am من طرف sniper

» هام جدااا رجاء الدخول من جميع الاعضاءء الى موجوده ده لو فى اصلا
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالثلاثاء يونيو 28, 2011 11:10 am من طرف shabab naser

» اعرف شخصيتك
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالثلاثاء يونيو 21, 2011 1:20 pm من طرف ساندى

» جحا ............؟
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالأحد مارس 20, 2011 1:33 pm من طرف سبايرو

» اغنية امانة لنوال الزغبى
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالسبت فبراير 19, 2011 9:41 am من طرف sniper

» ملووووووووووووووووووووش حل
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالسبت فبراير 19, 2011 2:49 am من طرف ساندى

» عاجل.....بالصور اعدام المجرم الخطير الذي يرعب البنات...
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالأربعاء فبراير 16, 2011 3:17 am من طرف Futur Doctor

» التأشيره .(هشام الجخ)
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالثلاثاء فبراير 15, 2011 1:53 pm من طرف sniper

» حصريا : النسخة الـ DVDRip للفيلم الكوميدى " المش مهندس حسن " بحجم 260 ميجا وعلى اكثر من سيرفر
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالخميس يناير 27, 2011 3:58 am من طرف سبايرو

» لو ضرخت باعلى صوتك .......... هتقول ايه
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالأربعاء يناير 26, 2011 1:50 pm من طرف shabab naser

» الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالأحد يناير 23, 2011 5:21 pm من طرف sniper

» امتحان الثانوية العامة فى عــــام ( 2020 ) ........
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالأحد يناير 16, 2011 12:08 pm من طرف ESLAM MAGDY

» صور نادى البوابين ههههههههههه
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالأحد يناير 16, 2011 12:04 pm من طرف ESLAM MAGDY

» قمه الرومانسيه
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالسبت يناير 15, 2011 10:46 am من طرف سبايرو

»  بنوتة امورة بدور على عريس........ شوفو شروطها وصورتها
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالأربعاء يناير 05, 2011 1:23 pm من طرف sniper

» طرق تعذيب النائم:
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالأربعاء يناير 05, 2011 1:19 pm من طرف sniper

» هل تعـــــــــلم؟
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالثلاثاء يناير 04, 2011 1:59 am من طرف Futur Doctor

» هل نهاية العالم ستكون عام 2012 ؟‏
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالإثنين يناير 03, 2011 7:15 am من طرف @$وداع &ورحيل $@

» سبحان الله
الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالإثنين يناير 03, 2011 7:14 am من طرف @$وداع &ورحيل $@

الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟

كاتب الموضوعرسالة
sniper

sniper

الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟   الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟ Emptyالأحد يناير 23, 2011 5:21 pm

سلامى قبل كلامى على احلى واجدع ناس فى الدنيا دى كلها وبالاخص الناس الحلوة اللى هنا

ارجو من الله ان تكونوا فى ام صحة وسعادة انشاء الله وارجو الاستفادة والافادة من هذا الموضوع

انا المرة دى مش عايز منك غير ان تستفيد من الموضوع دة بس برضة ردك عندى مهم بس الاهم انك تستفيد

انا النهاردة موضوعى مختلف جدا عن كل مواضيعى السابقة وانا بوجة كلامى الى الناس اللى مش عايز اقول

فى سن المراهقة لا هنقول سن الاطلاع والمعرفة لكل ما حولنا من تجارب ومشاعر واحاسيس مختلفة

يعنى كلامى للناس اللى هنا فى سن الجامعة او فى الثانوى او اصغر بشوية وطبعا الناس العاقلة الكبيرة اللى هنا
كل دة ولا لية اى قيمة وبكرة هافكرك وتقول بيزو قال بس ربنا يديلك ويدينى طولة العمر

وخليك فاكر دائما انا مش ضدك بالعكس انا معاك وبحاول اقنعك ويهمنى مصلحتك واوعيك مش اكتر ولا هاخد منك حاجة

ولا عايز منك ان ترد وتقولى كلام كل اللة عايزة منك تفهم كلامى وتخلية فى دماغك كويس اوى بكرة تقول علية

كان مجرد حلم وانا بقى مش عايزك تبنى حياتك ومستقبلك على احلام ياما تتحق او مش تتحق ؟؟؟
طبعا تدخل وتقرا وتضيف اى اضافة على كلامى اهو المهم اننا نعلم بعض ونتعلم من بعض ونستفاد برضة

لاحظت فى الفترة الاخيرة انى المشاكل كلها والردود برضة من ناس لاتتعدى ال20 عاما واصغر واللى بيقول

انا تعبان ومش لاقى حل واللى بيقول مش عارف اعيش من غيرها واللى بيقول هانتحر خلاص وكل واحد شايف مشكلتة

اكبر مشكلة فى الدنيا من وجهة نظرة طبعا وكل واحد بيغنى على ليلاة وانا واثق انى هيكون فى تضارب واختلاف فى الافكار

فى هذا السن الحرج سواء للولد او البنت بيهتم جدا بالمظهر العام ودة على حساب حاجات تانية وتبدا مشاعرة فى

النضج والبحث عن الحب باى طريقة ممكنة ويبدا يفهم ويعرف معانى كتيرة من حولة اهما على الاطلاق

المشاعر الحب العاطفة وطبعا اول ما بيدق القلب بيدق معاة ناقوس الخطر عند ذلك الشخص هنتكلم النهاردة عن الحب اللى

فة السن دة طبعا كلنا عارفين انى الحب لا لية زمان ولا مكان ولا ميعاد بيجى كدة دون سابق انذار وانا من الناس اللى

بترفض تسمية الحب فى هذا السن بحب المراهقة لان هذا الحب لايتعدى مرحلة الاعجاب مش اكتر لاننا كلنا عارفين فى

الفترة دى المشاعر بتبقى متقلبة الى حد ما وبيكون الانسان شخصيتة اللى هيعيش بيها بقية عمرى ؟؟؟

هاسالك سؤال وجاوب بينك وبين نفسك لو انت فى السن دة ومرتبط او مرتبطة بانسان او انسانة وشوفت واحدة احلى

منها واستايل عنها ودماغها حلوة عنها او البنت طبعا نفس الكلام هتلاقى نفسك بكل بساطة بتنجذب اليها دون ما تشعر بذلك

ومع اول مشكلة بينكوا تخلع عارف لية ( علشان كل دة مش حب دة مجرد اعجاب )

لانى اللى بيحب بجد مهما شاف ومهما عرف بتبقى عندة حبيبتة او حبيبها مالى عينها اوى وعندة بالدنيا كلها

تعالى شوف الايام دة تلاقى واحد او واحدة لسة خارجة من قصة حب وتدخل فى التانية ودة مش فى سنك انت لوحدك

لا دة بقى يحصل مع الناس الكبيرة العاقلة كمان اللى مفروض هيبقوا مسئولين عن اسرة كاملة وهيفتح بيت

مابالك انت بقى وفى سنك الصغير دة قولى بقى بينك وبين نفسك فكر فيها واحسبها كويس متخافش واجة نفسك انت احسن

بدل ما حد تانى يواجها فكر براحة كدة وقولى يمكن متقتنعش بكلامى ويمكن تقتنع بس المهم انك تفهم وتعرف

طبعا فى ناس هتقولى لا انا بحبها بجد هاقولك جايز مش مجرد اعجاب يعنى ماشى مصدقك ومعاك

اقولك يمكن نسبة ضيئلة جدااا بيحصل معاهم دة وممكن الحب دة يكمل بس لازم يكون فى شرط هنا العقل ثم العقل ثم العقل

هاقولك لية علشان الحب ببساطة كدة مش ماسكة ايد ولا 00000 ولا كلام بقولة وخلاص ولا وعود فى الهوا ولا

خروجة او فسحة فى مكان عام ولا انى اقول لاصحابى انا بحب فلانة لا يا باشاااا الحب اسمى وارقى من كدة بكتيرررر

الحب اهتمام الحب احساس راقى الحب اخلاق الحب سلوك جميل الحب عطاء الحب اخلاص الحب وفاء وحاجات كتيرة

الحب وعد كلمة بنطقها ببقى قدها مسئولية من يوم ماا رتبط بالانسانة دى هاعمل علشانها اية هبقى اية فى نظر اهلها

هاتقدم ازاى هاجيب شقة ازاى هاسعدها ازاى هابقى اية وعايز اية كل دة طبعا انت مش بتفكر فية ومتقولش لا

الحب انك تدى ومش تستنى المقابل من اللى بتحبة الحب اشياء جميلة اوى طيب اتكلمنا فى الحب والمشاعر

تعالة اقولك حاجة اية اللى بيخليك برضة وانت فى السن دة تقعد تقول مفيش حب وكل البنات خاينة وكل الاولاد وحشين

ما انت من شوية كنت بتحب وبتتحب لا طبعا لما يوصل بيك الحال لكدة يبقى فين عقلك ما هى هى وعندك حق برضة

ما انت اللى اخترت واختيارك كدة مش عايز اقول بنيت احلامك على حد مش مسئول عن كلمتة تبقى ترجع وتقولى

مفيش حاجة اسمها حب لا بقى اسمحلى انت غلط وتفكيرك غلط وبكرة تفهم دة وتعرفة لوحدك ما انا مش عايزك توصل لدة

بشوف ناس كتيرة اوى فى السن دة تقول اية للناس اللى مرتبطين بيهم 0000

لو النهاردة مش قابلتينى كل شئ بينا انتهى وناس تانية تقول انتى مش كلمتينى النهاردة ولا رنيتى عليا يبقى انتى مش بتحبيبنى

وناس تالتة تقولك انتى كلمتى قريبك او صاحبك فى الجامعو او جارك وانتى فاهم الباقى طبعا وبيصدق اى كلام عليك

طيب بذمتك دة منطق او طريقة تفكير هتقولى لا مش انا الكلام دة مش بينطبق عليك طيب ما احان شوفنا المشاكل اللى هنا

وقد اية الناس متعذبة بالحب واشياء كلها لاتذكر والاقى ناس داخلة تقول انا مش عارف اعمل اية وتبص تلاقى المشكلة

ولا حاجة يا جماعة احنا مش عاوزين نوصل لكدة ولو انت مرتبط بواحدة هتلاقى اللى احسن منها هتجرى عليها وتسيب

دى بسهولة وحياة ابوك ما تقولى لا انا مش ضدك والله انا معاك وجنبك وبفهمك حاجات غايبة عنك الحب انك تحب الانسان

دة لشخصة مش شكلة لا الحب محتاج وعى تفكير سليم ابقى عارف انا رايح فين وجاى منين مش عايز اقول كل الشباب

والبنات اللى فى السن دة (المراهقة ) واسف انى بقول عليهم كدة مش بيكونوا على دراية كافية بامورهم ولا عارفين

مصلحتهم كويس ولا عارف شكل الحياة عاملة ازاى ولا مستقبلة بيخخط لية ازاى كل اللى فى دماغة احب واتحب

واخرج واتفسح وامسك ايدها حبة وناكل لقمة على السريع ونشرب حاجة ساقعة وبعد كدة اعمل جدع واوصلها والحياة

حلوة اوى اوى معانا ومعاها ومية مية وانا كدة عايش ومبسوط اوى ويا سلام بقى لو كانت معاك فى الجامعة كدة بقت فل

اوى واضمن انى اشوفها كل يوم وارسم فى قلوب وسهمين واقول وتعلم شوية كلام حلو واحفظلى كام اغنية رومانسية

علشان اول ما اشوفها ابص فى عيونها واقولها مش دة اللى بيحصل ولا انا غلطان يا باشا ويا قمر منك ليها

وبعد كدة بقى تحصل الكارثة اللى هى من وجهة نظرة والمشاكل تكتر وكل يوم نشوف هنا فى القسم مشكلة اغرب من التانية

الخلاصة بقى علشان انا طولت عليكوا وانتوا اكيد زهقتوا منى وهتزعلو من كلامى ويمكن ميعجبش بعضكم

بعد كدة الواحد يبدا فى النضج وتفكيرة يختلف وتيجى بقى تفكر فى كل اللى فات هتلاقى ولا كان لية اى قيمة

ولا كان حب من اصلة وتفضل تضحك على نفسك كان كلة مشاعر اة لا تتعدى الاعجاب يمكن برئية اة معاك

انا مش ضدكوا والله ولا ضد الحب فى السن دة لا ياعم والله حب واتحب براحتك بس مش عايز يجى عليك اليوم واللحظة

اللى تقولى فيها انا هانتحر خلاص ومش عارف اعيش من غيرها ومش قادر اعيش ومفيش حاجة اسمها حب ولا عارف

اكل ولا اشرب وتقريبا بقيت شبة محطم والبنات كلهم وحشين وغداربن والاولاد كلهم وحشين وملهمش امان وكلام كتير
http://sniper_bombedo@yahoo.com

الحب فى سن المراهقة حلم ولا حقيقة ؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ما هو الفرق بين الحب والخداع فى الحب ؟؟؟؟؟
»  الحب الحقيقي‏
» الحب هو???????????/
» ما هو الحب
» الحب زى الخيار